Saturday, November 13, 2010

Macaroni Goreng Simple


Salam Sabtu...........
Pagi tadi aku masak simple breakfast jer. Macaroni goreng tuk anak2. Namanya tuk anak2 alamatnya sebijik sayur-mayur mmg takde la. Aku pun heran ngan depa ni. Bukannya tak makan sayur tapi kalau macaroni tu memang depa tolak tepi sayurnya. Jadi tuk mengelakkan pembaziran amalan syaitan tu, aku langsung tak letak sayur.
Jom layan sekejap resepi mcaroni yg simple ala-ala wanida nie. Resepi ni memang tuk yg sekapal ngan aku yg tak berapa nak reti masak ala-ala ober-c ni.
Bahan-bahan
  1. Macaroni
  2. Ayam kisar (aku kisar isi ayam)
  3. Cendawan butang di potong kecil
  4. Cili kisar
  5. Bawang besar di dadu
  6. Bawang kecik di ketuk
  7. Sos cili
  8. Sos tiram
  9. Minyak untuk menumis
  10. Garam secukup rasa

Cara-cara nak masak

  1. Rebus macaroni hingga kembang. Pastu toskan
  2. Tumis bawang putih & cili blender sampai naik bau.
  3. Masukkan bawang besar yg didadu & ayam kisar. Kacau hingga ayam agak2 masak.
  4. Masukka garam, sos cili & sos tiram.
  5. Masukkan cendawan butang & macaroni. Kaup balik & angkat.
  6. Sedia untuk di makan................

Selamat Mencuba..............................

3 comments:

Eliyana said...

nampak sedaplaa..nnt nak try

TopsyTurvyMum said...

memang mengiurkan...
anak aku, akmal je tak makan sayur:(

kisahwanida said...

Eliyana
anak2 memang suka

TTM
aku lak yg memang kepantangan dia sayur kak ngah.... heran aku

Saturday, November 13, 2010

Macaroni Goreng Simple


Salam Sabtu...........
Pagi tadi aku masak simple breakfast jer. Macaroni goreng tuk anak2. Namanya tuk anak2 alamatnya sebijik sayur-mayur mmg takde la. Aku pun heran ngan depa ni. Bukannya tak makan sayur tapi kalau macaroni tu memang depa tolak tepi sayurnya. Jadi tuk mengelakkan pembaziran amalan syaitan tu, aku langsung tak letak sayur.
Jom layan sekejap resepi mcaroni yg simple ala-ala wanida nie. Resepi ni memang tuk yg sekapal ngan aku yg tak berapa nak reti masak ala-ala ober-c ni.
Bahan-bahan
  1. Macaroni
  2. Ayam kisar (aku kisar isi ayam)
  3. Cendawan butang di potong kecil
  4. Cili kisar
  5. Bawang besar di dadu
  6. Bawang kecik di ketuk
  7. Sos cili
  8. Sos tiram
  9. Minyak untuk menumis
  10. Garam secukup rasa

Cara-cara nak masak

  1. Rebus macaroni hingga kembang. Pastu toskan
  2. Tumis bawang putih & cili blender sampai naik bau.
  3. Masukkan bawang besar yg didadu & ayam kisar. Kacau hingga ayam agak2 masak.
  4. Masukka garam, sos cili & sos tiram.
  5. Masukkan cendawan butang & macaroni. Kaup balik & angkat.
  6. Sedia untuk di makan................

Selamat Mencuba..............................

3 comments:

Eliyana said...

nampak sedaplaa..nnt nak try

TopsyTurvyMum said...

memang mengiurkan...
anak aku, akmal je tak makan sayur:(

kisahwanida said...

Eliyana
anak2 memang suka

TTM
aku lak yg memang kepantangan dia sayur kak ngah.... heran aku