Friday, February 4, 2011

Aku Bangun Sebab Terbau Wangi.........

Assalamualaikum.......
Salam petang Jumaat..... Uollss buat apa....? I tengah berehat-rehat kg kg halaman EDH. Ni baru nak update menu sarapan pagi tadi. Sebelum tu, kat sini cuaca pagi mak aih..... sejukkkkkkkkkkkkkkkkkkkk kalau ikutkan hati nak bangun dari katil tu memang idak ler...... Bangun pun sebab nak solat subuh...... Pas solat, aku sbgai menghantu menantu yg diredhai...... dengan tak malunya menyambung tidur.....

Sedar2 jer, aku dah terbau wangi dari arah dapur....(takde kisah mistik yer). Rupa-rupanya my MIL tengah berhempas pulas gigih menyediakan sarapan tuk anak menantu & cucu-cucu. Aku turun ke dapur jer..... semua dah ready to ngap.......

Kat sini (Dungun Terengganu) kalau wat nasi lemak tu, sambalnya adalah sambal ikan...... Dengan penuh keredhaan, aku menyantap satu pinggan penuh........ Ye la, kalau aku makan sikit kang, MIL kecik ati pulak. Mesti dia ingat dia masak tak sedap..... Kang tak pasal-pasal lak aku berdosa sebab mengecikkan hati ibu mertuaku...... Dah lah banyak lagi dosa lain yang nak ditanggung Jadi untuk tidak menambah dosa yang sedia ada, aku pun makan dengan penuh berselera. (Sebenarnya, memang nasi lemak tu sodapppppppppppp)
EDH jangan cakap ler, air tangan ibu..... Mana leh makan sikit-sikit.

4 comments:

TopsyTurvyMum said...

perghhh..
nasib baik aku pun buat nasik lemak hari ni hehe

kisahwanida said...

hehehehe.....

sama lak selera org ganu ngan org mordialloc kan......

Sarid Derus said...

sedappp..org ganu mesti tak miss ngan ikan kan...

kisahwanida said...

betul tu sarid....... mula2 dulu aku heran gak, sekarang dah biasa

Friday, February 4, 2011

Aku Bangun Sebab Terbau Wangi.........

Assalamualaikum.......
Salam petang Jumaat..... Uollss buat apa....? I tengah berehat-rehat kg kg halaman EDH. Ni baru nak update menu sarapan pagi tadi. Sebelum tu, kat sini cuaca pagi mak aih..... sejukkkkkkkkkkkkkkkkkkkk kalau ikutkan hati nak bangun dari katil tu memang idak ler...... Bangun pun sebab nak solat subuh...... Pas solat, aku sbgai menghantu menantu yg diredhai...... dengan tak malunya menyambung tidur.....

Sedar2 jer, aku dah terbau wangi dari arah dapur....(takde kisah mistik yer). Rupa-rupanya my MIL tengah berhempas pulas gigih menyediakan sarapan tuk anak menantu & cucu-cucu. Aku turun ke dapur jer..... semua dah ready to ngap.......

Kat sini (Dungun Terengganu) kalau wat nasi lemak tu, sambalnya adalah sambal ikan...... Dengan penuh keredhaan, aku menyantap satu pinggan penuh........ Ye la, kalau aku makan sikit kang, MIL kecik ati pulak. Mesti dia ingat dia masak tak sedap..... Kang tak pasal-pasal lak aku berdosa sebab mengecikkan hati ibu mertuaku...... Dah lah banyak lagi dosa lain yang nak ditanggung Jadi untuk tidak menambah dosa yang sedia ada, aku pun makan dengan penuh berselera. (Sebenarnya, memang nasi lemak tu sodapppppppppppp)
EDH jangan cakap ler, air tangan ibu..... Mana leh makan sikit-sikit.

4 comments:

TopsyTurvyMum said...

perghhh..
nasib baik aku pun buat nasik lemak hari ni hehe

kisahwanida said...

hehehehe.....

sama lak selera org ganu ngan org mordialloc kan......

Sarid Derus said...

sedappp..org ganu mesti tak miss ngan ikan kan...

kisahwanida said...

betul tu sarid....... mula2 dulu aku heran gak, sekarang dah biasa