Monday, May 3, 2010

Kau Pergi Jua.......

Dimana kan ku cari ganti serupa denganmu.....
Sampai hati kau.... setelah sekian lama kita memadu kasih akhirnya ini yang kau tinggalkan untuk ku. Tahukah kau betapa ku sayang padamu. Tanpamu disisi aku tak tahu apa yang akan terjadi kepada ku.....

Oh Kanda....! Kenapa takdir & waktu amat mencemburui kasih sayang kita.....? Bagaimana harus aku membesarkan anak yang belumpun sempat kulahirkan tanpa mu yang bergelar ayah....? Dengan peredaran waktu sekarang mampukah aku......?

Belumpun sempat ku bermanja kau telah pergi dahulu. Pergi tuk selama-lamanya. Ya..... pergi yang tak akan kembali...... Aku amat terrrkejut & tidak dapat menerima hakikat bahawa akan kehilanganmu selama-lamanya. Terasa macam baru jer kita bergurau senda tapi..... kini semua itu hanyalah mimpi2 indah......





Dulu di sinilah tempat kita main sorok-sorok.... kini hanya tinggal kenangan
Aku dah tiada teman bicara

Aku bagai terngiang-ngiang suara merdu mu menyanyi lagu kegemaranku..... caramu mengorat aku...


Kini tinggallah aku sorang mendiami rumah banglo 2 tingkat hadiah dr tuan kita. Di sinilah kita pernah memadu kasih. Disini jugalah kita pernah nak makan habuk kayu alas buang air kita gara-gara tuan kita lupa nak bg makan.......






Hehehe.... hamster ni pet anak aku yg no.2 pemilik nama penuh Wan Malissa Shahila binti Wan Mazuan. Dia ni memang sayang giler kat hamster ni. (Dia memang suka pelihara binatang, kalau boleh sumer nak bela tapi disebabkan aku ni tinggal kat apartment maka hasratnya terpaksa dikuburkan). Memang rajinlah dia uruskan hamster ni. Bagi makan, tukar serbuk kaya, mandikan, bersihkan rumah......
Masa mula2 dia tgk tinggal sekor dlm umah hamster ni dah kelam-kabut mencari. Sebenarnya hamter jantan ni dah mati dlm umah sendiri. tapi kitaorang tak sedar bila matinya.....
Apalagi bercucuran si airmata..... Cemerut jer muka dia sampai aku janjikan esok beli hamster sekor lagi........ Esok hamster sekor yang kat gambar tu akan dpt pasangan baru................

2 comments:

TopsyTurvyMum said...

jiwang karatzzz tul ko..hahahaha!

budak2 ni kalau pet mati..sedih bukan main lagik!!

Sarid Derus said...

Intan memang aku tau dah..jiwang giler..hehehe..mak plak yg lebey2 sedey..;)

Monday, May 3, 2010

Kau Pergi Jua.......

Dimana kan ku cari ganti serupa denganmu.....
Sampai hati kau.... setelah sekian lama kita memadu kasih akhirnya ini yang kau tinggalkan untuk ku. Tahukah kau betapa ku sayang padamu. Tanpamu disisi aku tak tahu apa yang akan terjadi kepada ku.....

Oh Kanda....! Kenapa takdir & waktu amat mencemburui kasih sayang kita.....? Bagaimana harus aku membesarkan anak yang belumpun sempat kulahirkan tanpa mu yang bergelar ayah....? Dengan peredaran waktu sekarang mampukah aku......?

Belumpun sempat ku bermanja kau telah pergi dahulu. Pergi tuk selama-lamanya. Ya..... pergi yang tak akan kembali...... Aku amat terrrkejut & tidak dapat menerima hakikat bahawa akan kehilanganmu selama-lamanya. Terasa macam baru jer kita bergurau senda tapi..... kini semua itu hanyalah mimpi2 indah......





Dulu di sinilah tempat kita main sorok-sorok.... kini hanya tinggal kenangan
Aku dah tiada teman bicara

Aku bagai terngiang-ngiang suara merdu mu menyanyi lagu kegemaranku..... caramu mengorat aku...


Kini tinggallah aku sorang mendiami rumah banglo 2 tingkat hadiah dr tuan kita. Di sinilah kita pernah memadu kasih. Disini jugalah kita pernah nak makan habuk kayu alas buang air kita gara-gara tuan kita lupa nak bg makan.......






Hehehe.... hamster ni pet anak aku yg no.2 pemilik nama penuh Wan Malissa Shahila binti Wan Mazuan. Dia ni memang sayang giler kat hamster ni. (Dia memang suka pelihara binatang, kalau boleh sumer nak bela tapi disebabkan aku ni tinggal kat apartment maka hasratnya terpaksa dikuburkan). Memang rajinlah dia uruskan hamster ni. Bagi makan, tukar serbuk kaya, mandikan, bersihkan rumah......
Masa mula2 dia tgk tinggal sekor dlm umah hamster ni dah kelam-kabut mencari. Sebenarnya hamter jantan ni dah mati dlm umah sendiri. tapi kitaorang tak sedar bila matinya.....
Apalagi bercucuran si airmata..... Cemerut jer muka dia sampai aku janjikan esok beli hamster sekor lagi........ Esok hamster sekor yang kat gambar tu akan dpt pasangan baru................

2 comments:

TopsyTurvyMum said...

jiwang karatzzz tul ko..hahahaha!

budak2 ni kalau pet mati..sedih bukan main lagik!!

Sarid Derus said...

Intan memang aku tau dah..jiwang giler..hehehe..mak plak yg lebey2 sedey..;)